miércoles, 4 de mayo de 2011

Els Bolis Pilot

Bé, molta gent, mirant els meus aveços en els SALs o en d'altres labors, m'ha preguntat sobre com, o amb qué faig la quadrícula a la tela. Doncs, en faig un post dedicat, per fer-ne 5 céntims a totes.

La trovalla no és cosa meva, és d'una altra usuaria del Foro de Punto de Cruz, al que estic registrada, que ens va comentar que havia trovat uns bolis que podien marcar directament la tela , i que amb un cop de planxa la tinta desapareixia. Gràcies beago!



Si aneu a buscar els bolis, penseu que a les tendes habituals tipus mercería NO EN SABEN RES! A no ser que se n'hagi informat pel boca-orella. Però els podeu trobar en qualsevol llibreria/papereria habitual. Costen uns 2,50€ aprox. si no recordo malament.

Fixe-vos-hi bé, són de la marca Pilot, i del tipus FRIXION!!! Representa que marxen amb una goma que duu el mateix boli, com els de sempre de la gometa. Però no sé com, aquesta tinta desapareix molt millor amb l'escalfor de la planxa,  (ja veureu que no cal ni que la planxa toqui la tela, que amb l'escalfor del vapor ja marxa tot). Si ho renteu no marxa igual, sempre queda marca!

Ho podeu provar primer en qualsevol tela o superfície. A mi, personalment, em va molt bé per les teles Aida, tot i que no ho he fet encara amb el lli (només per marcar un lateral per saber on es troba el centre, però mai hi he fet la quadrícula). Espero que us hagi sigut d'utilitat!

2 comentarios:

  1. Ja tens raó que a les merceries no en saben res, però a les dues papereries més grans de Lleida tampoc. Al final els vaig trobar al Carrefour.
    Aquests s'esborren perquè la tinta és a l'aigua i no a l'alcohol com els altres.

    ResponderEliminar
  2. A la meva papelería on vaig sempre tampoc en sabien res, però una té encara vista, i li vaig poder veure els pilot darrera al mostrador, i fet!

    El que passa és que és nou, i ben bé no saben qué fa o deixa de fer, i menys si és per marcar roba!

    ResponderEliminar